تبلیغات در گوگل

برای دیده شدن بایددر گوگل تبلیغات لازم را انجام داد

تبلیغات در گوگل

برای دیده شدن بایددر گوگل تبلیغات لازم را انجام داد

کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟

شاید وقتی فردی برای اولین بار کلمه کپی رایتر را می شنود به فکر کپی رایت یا قانون تکثیر مجاز محصول بیفتد. اما باید گفت که این دو کلمه کاملاً متفاوت هستند و از آنجایی که کلمات انگلیسی به فارسی نوشته می شوند و معادل فارسی برای این کلمات وجود ندارد، ممکن است چنین اشتباهاتی رخ دهد. به عبارت ساده، کپی رایتر کسی است که برای نوشتن مقاله برای افراد، شرکت ها، برندها یا به طور کلی هر گروهی که قصد فروش کالا یا خدمات را دارد، بر تکنیک های نوشتن و علم بازاریابی تکیه می کند. به عبارت دیگر، کپی رایتر نویسنده ای است که محتوای مفید (و حتی کوتاه) را با هدف بازاریابی موثر و فروش محصولات/خدمات بیشتر تولید می کند. کپی رایتر کیست و با کارشناس تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟ این اولین قدم برای دانستن تفاوت بین یک کپی رایتر و یک متخصص تولید محتوا است.
مسئولیت های یک کپی رایتر چیست؟
اکنون که اولین قدم را برای درک تفاوت بین یک کپی رایتر و یک متخصص تولید محتوا برداشتیم، خوب است وظایف یک کپی رایتر را مرور کنیم. برای این کار ابتدا باید به این فکر کنیم که وظیفه اصلی یک کپی رایتر چیست و چه کاری باید انجام دهد. خب، بسیاری از متخصصان بازاریابی و تبلیغات معتقدند که وظیفه اصلی یک کپی رایتر افزایش اثربخشی تبلیغات است. بنابراین فردی که خود را کپی رایتر می نامد باید بداند که چگونه بر روی مخاطب برای طراحی یک تبلیغ تاثیر بگذارد. برای این موضوع باید تمام نکاتی را که می تواند ذهن مشتری را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه او را به خرید یک محصول خاص ترغیب کند، بداند. عمده فعالیت های یک کپی رایتر را می توان در طراحی متون تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی، طراحی متون تبلیغاتی بازاریابی اینترنتی، تولید بروشورهای فروش محصولات و ارائه خدمات و ... خلاصه کرد. البته نویسندگی نیز مانند هر شغل دیگری دارای اصولی است که اگر نویسنده به بایدها و نبایدها توجه ویژه ای داشته باشد، قطعا نتایج خوبی خواهد گرفت. نسخه بهتر باید بتواند از عناوین و فصل های جذاب استفاده کند. استفاده از عنوان مناسب یکی از مولفه های اصلی جذب مشتری است. همچنین از کلمات ساده و واضح استفاده کنید. استفاده از کلمات ادبی و دشوار ممکن است در جذب مخاطب موثر نباشد. عبارات و کلمات به کار رفته باید به گونه ای باشد که مخاطب با آنها احساس نزدیکی کند و در جهت آگاهی بیشتر از این محصول برای مشتری موثر باشد. شعارهای تبلیغاتی و بقیه کارهای یک کپی رایتر باید به گونه ای باشد که مخاطب به آن برند اعتماد کند. البته در انتقال این احساس اعتماد نباید زیاده روی کرد، زیرا ممکن است نتیجه معکوس حاصل شود. نکته بعدی که یک کپی رایتر باید به آن توجه کند این است که از ضرب المثل ها و اصطلاحات استفاده نکند! البته این بدان معنا نیست که از گفته ها یا دیالوگ های معروف الهام گرفته نشده است. مطمئناً استفاده مداوم از ضرب المثل ها باعث کاهش خلاقیت در کار یک کپی رایتر می شود. این توضیحات، وظایف و وظایف اصلی است که یک کپی رایتر باید انجام دهد. این وظایف تفاوت بین یک کپی رایتر و یک متخصص ایجاد محتوا را مشخص می کند. در نهایت، بهتر است به وظایف یک کپی رایتر نگاهی بیندازیم:
از عناوین و فصل های جذاب استفاده کنید
استفاده از کلمات ساده در متون بازاریابی
از جملات موثر استفاده کنید
با ایجاد متنی چشم نواز، حس اعتماد ایجاد کنید
بدون اغراق و اغراق
از ضرب المثل ها و اصطلاحات استفاده نکنید
دعوت از مشتری برای انجام کاری
مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.
هدف از تألیف چیست؟
یک کپی رایتر حرفه ای می تواند سرعت رشد موفقیت کسب و کار شما را به سرعت افزایش دهد و تاثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشد. این سطح از پیشرفت آنقدر واضح و آشکار است که یکی از بزرگترین دلایل تفاوت بین یک کپی رایتر و یک متخصص تولید محتوا به حساب می آید. در نتیجه می توان گفت که هدف از کپی رایتینگ یک تبلیغ موثر و مفید برای جذب مخاطب است. کپی رایتینگ تعریف گسترده و مفصلی دارد، اما در تعریف ساده به معنای استفاده از کلمات برای متقاعد کردن مخاطب برای خرید یک محصول یا تحقیق در مورد برند تجاری است! پس با استفاده اصولی از کپی می توانیم پیامی موثر را به صورت خلاقانه به مخاطب برسانیم. حال که با کپی رایترها و کپی رایتینگ آشنا شدیم، ببینیم کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد.
کپی رایتینگ به چه معناست؟
کپی رایتینگ به فرآیند نوشتن و ایجاد محتوای تخصصی در یک زمینه خاص برای جلب توجه مشتریان و مخاطبان اشاره دارد. حال این متن می تواند یک یا چند جمله باشد یا به صورت متن کوتاه آماده شود. تفاوت بین ایجاد محتوا و کپی رایتینگ در این است که محتوا می تواند یک صفحه یا چند صفحه باشد، اما کپی رایتینگ محتوای مختصرتر و مفیدتری برای انتقال معنای اصلی یک جمله است.
چه کسی در تولید محتوا متخصص است؟
در ابتدا باید گفت که محتوا انواع مختلفی دارد. مقالات، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوها همه انواع محتوا هستند. به همین دلیل در ابتدا باید بگوییم که منظور از کارشناسان تولید محتوا در این مقاله افرادی هستند که با محتوای متنی سروکار دارند. به طور دقیق تر باید بگوییم که تمام انواع مطالب ذکر شده در جمله قبل به نوعی به گفتار و نوشتار مربوط می شود. آیا در وهله اول ایجاد محتوای ویدیویی اضافی یک ضرورت است؟ متخصص تولید محتوا یا تولید کننده محتوا مکمل یک کپی رایتر است. متخصصان تولید محتوا باید بتوانند مقالاتی در مورد یک ایده یا محصول خاص به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود ارائه دهند تا هیچ گونه سوال و شبهه ای وجود نداشته باشد. محتوا نباید خیلی کوتاه باشد تا کاربران بتوانند هم با مقاله و هم با خود نویسنده ارتباط برقرار کنند. از طرفی محتوای تهیه شده باید کامل و غنی باشد، هر خط معنی زیادی داشته باشد تا کاربر پس از مطالعه متن بتواند نتیجه درستی از آن محتوا بگیرد. علاوه بر این باید اضافه کرد که با گسترش تجارت الکترونیک نیاز به متخصصان تولید محتوا برای بسیاری از شرکت ها احساس می شود. البته باید گفت که تولیدکنندگان محتوا در هر زمینه ای کارکرد کاملا متفاوتی دارند. به طور خلاصه، متخصصان تولید محتوا باید بر اساس موضوع داده شده و محیطی که در آن فعالیت می کند، محتوا تولید کنند تا مخاطب بتواند آن موضوع را به درستی درک کند.
تفاوت بین یک کپی رایتر و یک متخصص محتوا چیست؟
وظایف یک متخصص تولید محتوا چیست؟
اگر تصمیم دارید حرفه معتبر یک متخصص تولید محتوا را انتخاب کنید. شما باید بتوانید با همه صحبت کنید. به عبارت دیگر علاوه بر تخصص در یک زمینه، باید از موضوعات مختلف نیز شناخت خوبی داشته باشد. علاوه بر این، تسلط بر روزنامه نگاری و مهارت های نویسندگی یکی از ویژگی های بارز متخصصان خلاق است. همانطور که در بالا ذکر شد، کپی رایترها باید خوب بنویسند، اما تولیدکنندگان محتوا برای تولید محتوای ارزشمند باید خوب بنویسند. ارتباط متقابل این مسئولیت ها مسئولیت های یک متخصص محتوای موفق را توضیح می دهد. به طور کلی، گفته می شود که متخصصان تولید محتوا مسئولیت نوشتن و تولید مقاله در حوزه کاری خود را بر عهده دارند. این مقاله باید ساختار منظم خود را داشته باشد و خواننده پس از مطالعه، هدف و پیام آن را درک کند. در پایان این بخش، پیشنهاد می کنم برخی از مسئولیت ها و ویژگی های یک تولید کننده محتوا را مرور کنید.
اطلاعات پس زمینه بالایی دارد
روزنامه نگاری و مهارت های نوشتاری
آشنایی با اصول سئو
تولید محتوای ارزشمند با هدف آموزش (نه تبلیغات و بازاریابی).
روی کمک به مخاطب تمرکز کنید نه فروش مستقیم محصول
می بینیم که هر کدام از این حوزه ها به فردی با مهارت های متفاوت نیاز دارد. در واقع یک کپی رایتر برای ورود به عرصه حرفه ای تولید محتوا باید اطلاعاتی در زمینه های مختلف کسب کند. علاوه بر این، یک متخصص تولید محتوا برای تولید کپی رایتینگ باید سطح دانش خود را در زمینه خاصی افزایش دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد